1. FAQ & Contact | Eliza was here
  2. Voorwaarden corona-voucher
  3. Voorwaarden SGR Corona-voucher

Alle FAQ onderwerpen

Voorwaarden SGR Corona-voucher

Hieronder tref je de voorwaarden aan van de SGR corona-voucher (‘voucher’) die wij je hebben aangeboden. Meer informatie over deze voucher vind je hier.

SGR corona-voucher
Je hebt bij ons, Sunweb Group GmbH (‘Eliza was here), een pakketreis geboekt. Omdat jouw reis is geannuleerd wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus heb je van ons een SGR corona-voucher ontvangen waarmee je tot 1 jaar na uitgifte een nieuwe vakantie kunt boeken bij ons.

Wat feiten op een rijtje over de SGR corona-voucher:

a) Eliza was here is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (‘SGR’);
b) Jouw pakketreis die oorspronkelijk onder de SGR-garantie viel, is geannuleerd als gevolg van het coronavirus en daarom ontvang jij van ons een voucher;
c) Op de voucher is de garantieregeling van de SGR van toepassing;
d) Dat betekent dat als wij niet aan onze financiële verplichtingen kunnen voldoen, je deze voucher kunt inwisselen bij de SGR;
e) In dat geval dien je de voucher, een betalingsbewijs en de boekingsbevestiging aan de SGR te overleggen;
f) De SGR-garantieregeling én het bestuursbesluit over de voucher met SGR-garantie vind je op www.sgr.nl;
g) De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.
h) Aanspraken die voortvloeien uit een vanwege het coronavirus geannuleerde flight-only boeking of afgebroken pakketreis vallen niet onder de SGR-garantieregeling van SGR. Meer informatie hierover vind je hier.

Vouchercode
De voucher is een unieke code die per e-mail aan de hoofdboeker van de geannuleerde pakketreis wordt verstuurd. De hoofdboeker is de persoon die de oorspronkelijke boeking heeft gemaakt. Het is binnenkort mogelijk dat de hoofdboeker de vouchercode kan delen met zijn medereizigers. De medereizigers kunnen dan de voucher waarde, of een gedeelte daarvan, gebruiken om een nieuwe vakantie bij ons te boeken. Zodra dit mogelijk is, vind je hier onder welke voorwaarden dat kan. De hoofdboeker dient zorgvuldig met de vouchercode om te gaan en deze te beschermen tegen onbevoegd gebruik. Indien de hoofdboeker onbevoegd gebruik van de code constateert, dient dat onmiddellijk aan ons te worden gemeld.

De voucher is een vordering op naam van de hoofdboeker op ons. De voucher is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan een derde, behalve aan de SGR ingevolge artikel 8 van de garantieregeling SGR.

Inwisselen
De voucher kan worden gebruikt als betaalmiddel voor elke vakantie die wordt aangeboden door één van de merken van Sunweb Group: Sunweb zon- en wintersportvakanties, Primavera Reizen, Eliza Was Here en GOGO Jongerenreizen. De voucher is niet te gebruiken voor het boeken van diensten op de plaats van bestemming.

Op jouw nieuw geboekte reis zijn de algemene voorwaarden van Eliza was here en de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

In het onverhoopte geval dat jouw nieuw geboekte reis ook wordt geannuleerd, door ons of door jouzelf, en je daarbij recht hebt op uitbetaling, zal Eliza was here dit bedrag uitkeren in de vorm van een voucher. Hiermee ga je akkoord bij het maken van de nieuwe boeking.

Waarde SGR corona-voucher
De waarde van jouw voucher is gelijk aan het bedrag dat je reeds voor jouw pakketreis had (aan)betaald ten tijde van de annulering. Wanneer de reissom van de nieuwe reis hoger uitvalt, betaal je de meerkosten. Wanneer de nieuwe vakantie goedkoper is, blijft de voucher geldig voor de restwaarde.

Vouchers uitgegeven t/m 19-06-2020:
Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kan je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt dan uiterlijk binnen achtien (18) maanden na de uitgiftedatum van de voucher terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Eliza was here worden ingediend per e-mail via info@elizawashere.be.

Vouchers uitgegeven vanaf 20-06-2020:
Als je geen gebruik kan of wil maken van de voucher, kan je twaalf (12) maanden na de uitgiftedatum van de voucher een verzoek tot terugbetaling bij ons indienen. De terugbetaling van de (resterende) voucherwaarde wordt binnen enkele dagen terugbetaald. Deze aanvragen worden enkel in behandeling genomen als deze twaalf maanden na de uitgiftedatum van de voucher bij Eliza was here worden ingediend per e-mail via info@elizawashere.be.

De SGR dekking is verlengd tot en met 31 maart 2021 voor vakanties geboekt in 2020 met vertrek tot eind april 2021.De genoemde vervaldatum betekent niet dat al eerder uitgegeven vouchers vanaf dan niet meer SGR gedekt zijn. Alle vouchers die daarvoor zijn uitgegeven met SGR dekking blijven altijd door de SGR gedekt.

Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.



Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.be en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 03 808 10 67 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Contact

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden?

Jij kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 03 808 10 67 of stuur een e-mail.

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind jij allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media
Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Inschrijven voor de nieuwsbrief

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog