1. FAQ & Contact | Eliza was here
  2. Verplichte maatregelen per bestemming
  3. Verplichte PCR-test Sardinie

Alle FAQ onderwerpen

Verplichte PCR-test Sardinie

Om van jouw vakantie in Sardinië te genieten, is het vanaf 14 september verplicht om een gezondheidsverklaring mee te nemen op basis van de resultaten van de PCR-test. Dit is om aan te tonen dat je coronavrij bent en dat jij niemand in het vliegtuig en op jouw vakantiebestemming kan besmetten. De PCR-test moet jij in eigen land laten uitvoeren. Deze test kan gratis afgenomen worden via Eliza was here.

PCR-TEST 
De PCR-test, of ook wel bekend als de Corona-test, is een test waarbij wordt gecontroleerd of er generiek materiaal van het Covid19-virus in de neusholte of keelholte aanwezig is. 

VEREISTEN PCR-TEST 
De test moet 48 uur voor aankomst worden afgelegd, het resultaat moet negatief zijn, wat de passagier tijdens de reis moet kunnen aantonen in de gezondheidsverklaring.

GRATIS PCR-TEST VIA ELIZA WAS HERE
Het is mogelijk om via Eliza was here een gratis test af te laten nemen.

WAAR KAN JE DE TEST AF LATEN NEMEN 
Gratis testen kan via Huisartsenlab. Deze laboratoria zijn goedgekeurd door het RIVM en de lokale autoriteiten hebben de gezondheidsverklaring erkend. Volg via deze link https://covid19.u-diagnostics.com/invite/elizawashere de stappen om jouw gratis test aan te vragen. Let op dat dit alleen kan via de pagina met het Eliza was here logo.

Belangrijk:
Er wordt geen tijdstip afgesproken. Zorg ervoor dat je 48 uur voor aankomst je meldt bij jouw gekozen afnamelocatie en datum, om de test te laten afnemen. Wees op tijd, het kan druk zijn bij de testlocaties.
Jij ontvangt de uitslag van de test de dag voor vertrek voor middernacht ( 00.00 uur).

Na het maken van een boeking kan het tot 24 uur duren voordat jouw vouchercode geactiveerd is en je je dus kunt registereren voor de test.

Bekijk van te voren goed de openingstijden van jouw gewenste testlocatie via https://www.hethuisartslab.com/healthcheckcenters en zorg dat je ruim op tijd aanwezig bent bij de testlocatie, het kan (erg) druk zijn.

Vergeet niet om jouw paspoort/ ID kaart mee te nemen naar de testlocatie.

WANNEER IS DE TEST VERPLICHT? 
Voor reizigers vanaf 10 jaar is de test verplicht. 

CRITERIA WAARAAN HET NON-COVID CERTIFICAAT MOET VOLDOEN
Alleen reizigers die een certificaat van een negatief RT-PCR-testresultaat hebben, mogen van de grensautoriteiten Sardinie binnenkomen en het certificaat moet voldoen aan de volgende criteria:

• De certificaten moeten in het Engels zijn (geen vertaling).
• Op de certificaten moeten de naam en het paspoort/het nationale identiteitskaartnummer van de reiziger zijn vermeld.

Certificaten van de RT-PCR-tests, die niet aan de bovenstaande criteria voldoen, worden niet geaccepteerd. Vervalsing van het certificaat wordt gestraft door de Italiaanse wet. Passagiers op vluchten vanuit België en Nederland, met Sardinie als eindbestemming, worden niet toegelaten bij het boarden in het vliegtuig, zonder een negatieve RT-PCR testuitslag.

WAT ALS JIJ OF JOUW GEZELSCHAP POSITIEF GETEST IS? 
Wanneer de test positief is dan zit er helaas niets anders op dan jouw vakantie met kosten te annuleren via jouw Mijn Eliza Account en verder het advies van het RIVM op te volgen. Afhankelijk van de dekking van jouw verzekering kan je de annuleringskosten mogelijk claimen.

WAT ALS JIJ JOUW TESTRESULTATEN NIET OP TIJD BINNEN HEBT?
Je ontvangt de uitslag van de test de dag voor vertrek voor middernacht ( 00:00 uur). Is de uitslag na middernacht de dag na de testafname nog niet binnen en is jouw vertrek de volgende dag gepland, vul dan het volgende formulier in: https://www.hethuisartslab.com/delayed-results

Het HuisArtsLab zal dan spoedig contact met jou opnemen.

MIJN VOUCHERCODE WERKT NIET
Het is erg belangrijk dat je op de partner-pagina zit met het Eliza logo erboven wanneer je je registreert voor het afnemen van de test: https://covid19.u-diagnostics.com/invite/elizawashere
Het kan ook zijn dat je per abuis bij stap 2 ‘'overige informatie/boekingscode’' je boekingsnummer+ deelnemersnummer ingevuld, dat is niet juist, je dient dit in stap 3 in te vullen bij 'vouchercode'.

Heb je onlangs een boeking gemaakt bij ons, houd er dan rekening mee dat het minimaal 24 uur duurt voordat je jouw vouchercode kunt gebruiken.

In het onverhoopte geval dat alsnog jouw code niet werkt, neem dan contact met ons op via info@elizawashere.nl. 

HULP BIJ DE AANMELDING BIJ HET HUISARTSLAB

Stap 1: Uw persoonsgegevens
Vink bij het invullen van het BSN nummer 'Nederlands BSN ontbreekt of is niet van toepassing' aan. Vervolgens dien je in plaats van het BSN nummer, jouw paspoortnummer/ identiteitskaartnummer en land in te vullen.

Kies je ervoor om het BSN nummer in te vullen, dan ontvang je na registratie van Het HuisArtsLab alsnog een sms met het verzoek om jouw paspoort-/ identiteitskaart nummer door te geven.

Stap 2: Uw contactgegevens
Vul hier niks in bij 'overige informatie/boekingscode! De vouchercode om de test kosteloos te kunnen laten afnemen dien je pas in te vullen in stap 3. Indien je in stap 2 wel je boekingsnummer invult, zal de test niet kosteloos worden uitgevoerd.

Stap 3: Selecteer test (s)
Vul hier jouw persoonlijke vouchercode in. Dit is jouw boekingsnummer + deelnemernummer. Voorbeeld:

123456-1
123456-2

Klik op 'pas toe' voor een juiste verwerking van de vouchercode.

Selecteer de COVID-19 PCR test.

Stap 4: Afreisdocument ( optioneel)
Het is belangrijk dat je aanvinkt het afreisdocument nodig te hebben. Vul tevens de overige gevraagde gegevens in.

Geef ook toesteming om het certificaat en afreisdocument via e-mail te ontvangen.

Stap 5: Afnamelocatie
Kies de door jou gewenste testlocatie

Kijk voor veelgestelde vragen over Het HuisArtsLAb ook op: https://www.hethuisartslab.com/veelgestelde-vragen



Veelgestelde vragen


Wat als ik de test voor vertrek doe en mijn vlucht is vertraagd?  


In geval van wijziging van vluchtdag, dus je vertrekt hierdoor een dag later, moet de test opnieuw worden afgenomen. Dit komt bij ons niet vaak voor, zeker niet zo kort voor vertrek. Bij een onverhoopte vluchtvertraging van een paar uur dan wordt hier over het algemeen genomen flexibel op gereageerd. Je bent dan namelijk al ingecheckt en kan niet tijdig opnieuw de testresultaten hebben, dus dit wordt over het algemeen genomen dan ook begrepen door de desbetreffende overheid. 

Ik heb een last minute geboekt, ik wil nu de test inplannen via jullie link, maar de code werkt niet. Wat nu?  


De doorlooptijd is momenteel maximaal 24 uur. Dit betekent dat na het maken van jouw boeking, je maximaal 24 uur moet wachten voordat jouw code werkt voor het aanvragen van de gratis test.  

Ik heb een afspraak gemaakt bij de testlocatie maar wil graag wijizigen naar een andere testlocatie, kan dit?

Ja dit is mogelijk. De testlocaties zijn universeel. Registratie is enkel bedoeld om per locatie een inschatting te kunnen kriigen van het verwachte aantal bezoekers op een dag.


Was deze vraag nuttig voor je? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor je hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat we je nog niet konden helpen. Je bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.be en we zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Jij kan ons bereiken via 03 808 10 67 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog

Heb je je antwoord niet gevonden?

Contact

Jij kan ons bereiken via 03 808 10 67 of per e-mail.

Ma t/m vr: telefoon & e-mail
Zaterdag: e-mail

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09.00 - 18.00 uur
Zaterdag: 09.00 - 17.00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk aangepaste openingstijden

Over Eliza was here

Meer te weten komen over ons bedrijf en beleid? Op zoek naar vacatures?

Dat vind je allemaal in onze bedrijfsinformatie.

Lees meer over Eliza was here

Mijn Eliza

Wil je jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan makkelijk via de Mijn Eliza portal.

Ga naar Mijn Eliza

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Social media
Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuwste ontdekkingen, leuke acties en unieke inspiratie.

Meld je aan

Lees de blog

Lees alle avonturen over de mooiste plekjes, unieke tips en bijzondere verhalen.

Ga naar de blog