Al 20 jaar specialist in kleinschalige vakanties - Klantbeoordeling 9,1 - Lid ANVR en SGR
  1. FAQ & Contact | Eliza was here
  2. Schade, ongeval of boete
  3. Ik heb een boete ontvangen van de autoverhuurder, wat nu?

Alle FAQ onderwerpen

Ik heb een boete ontvangen van de autoverhuurder, wat nu?

Wij begrijpen dat het erg vervelend is als je een fijne vakantie hebt gehad maar een paar weken later een brief ontvangt van de lokale autoverhuurder met administratiekosten voor een gereden boete. Hoe zit dit nou precies?

Als eigenaar van de huurauto ontvangt de lokale autoverhuurder een lijst met verkeersovertredingen vanuit de lokale autoriteiten, gerangschikt op kenteken en datum, maar zonder aanvullende informatie. Zij zoeken hier de bestuurder van de auto bij die op dat moment in de auto reed en geven de naam en adresgegevens van deze bestuurder door aan de lokale autoriteiten. 

Volgens de verhuurvoorwaarden mag de lokale autoverhuurder voor deze handeling administratiekosten in rekening brengen bij de betreffende bestuurder. Voor de betaling gebruiken ze – eveneens conform verhuurvoorwaarden – de creditcard die als waarborg voor de autohuur is opgegeven. Voor deze procedure geldt standaard bij iedere boete een vastgesteld bedrag voor administratiekosten. De exacte hoogte ervan staat opgenomen in de autohuurvoorwaarden van jouw vakantiebestemming.

Van de lokale autoriteiten ontvang je vervolgens binnen twee jaar de originele boete op naam, inclusief een factuur met betalingsmogelijkheden. 

Om privacyredenen krijgt Sunnycars of de lokale autoverhuurder geen inhoudelijke informatie over de boete en kunnen wij hierin niet bemiddelen. Mocht je in beroep willen gaan of mochten je verder nog vragen hebben over de verkeersovertreding, dan kun je het beste contact opnemen met de lokale autoriteiten via de contactgegevens die terug te vinden zijn op de originele boete. 
Was deze vraag nuttig voor jou? Ja, mijn vraag is beantwoord. / Nee, mijn vraag is niet beantwoord.
Bedankt voor jouw hulp bij het verbeteren van onze service!
Het spijt ons dat wij jou nog niet konden helpen. Jij bent van harte welkom om een bericht te sturen via onze social media kanalen of een e-mail te sturen naar info@elizawashere.be en wij zullen jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 03 808 10 67.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 10 minuten

WhatsApp

WhatsApp: +31628520992

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 12 uur

E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier

 

Antwoord binnen 2 dagen

Social media

Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Antwoord binnen 8 uur

Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Jouw ervaring

E-mail:
Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +32 (0)3 808 10 67.

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza

Heb jij jouw antwoord niet gevonden?

Openingstijden

Wij zijn te bereiken op:

Ma t/m vr: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: gesloten

Bekijk de afwijkende openingstijden

Telefoon

Je kan ons van maandag t/m zaterdag bereiken via 03 808 10 67.

Wij zijn telefonisch bereikbaar, de gemiddelde wachttijd is op dit moment 10 minuten
WhatsApp

WhatsApp: +31628520992

Wanneer je een vraag hebt over een bestaande boeking, stuur dan je boekingsnummer mee in je bericht.

Antwoord binnen 12 uur
E-mail

Kan jij het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier

 

Antwoord binnen 2 dagen
Social media
Blijf op de hoogte van de avonturen van Eliza was here.

Antwoord binnen 8 uur
Speciale reizen

Advies over een bijzondere reis? Dat kan makkelijk via onze formulieren.

Jouw ervaring
E-mail:
Klacht voor de vakantie: vul dit contactformulier in

Klacht tijdens of na de vakantie: vul dit contactformulier in

Telefoon
Ben je op bestemming of terug van vakantie? Neem contact op via +31 (0)10 2700 821*.

*Bereikbaar van ma t/m vrij tussen 09:00-17:30. Buiten deze openingstijden kun je ons bereiken op +32 (0)3 808 10 67.

Mijn Eliza

Wil jij jouw boeking bekijken of iets wijzigen?

Dat kan eenvoudig via Mijn Eliza.

Ga naar Mijn Eliza