Geld Terug Garantie

Geen zorgen over een negatief reisadvies

  1. Home
  2. Corona
  3. Geld Terug Garantie

Onze Geld Terug Garantie voor jouw vakantie

Geld terug in het geval van een negatief reisadvies door COVID-19

Wij begrijpen heel goed dat er bij jou onzekerheid bestaat om een vakantie te boeken. Niemand weet hoe Covid-19 zich ontwikkeld en wat de gevolgen zijn voor het reisadvies naar de verschillende landen en regio’s. De overheid kan namelijk heel abrupt beslissen wanneer het niet meer geoorloofd is om een bepaald land of regio te bezoeken wanneer dit niet noodzakelijk is. Dat maakt het lastig om vooruit te plannen. Daar hebben we een oplossing voor gevonden.

Van voucher naar geld terug

Wanneer jouw reis wordt geannuleerd vanwege dit negatieve reisadvies geven wij tot nu toe klanten een voucher. Wij weten dat dit niet de ideale oplossing is maar waren hiertoe genoodzaakt. We zijn gaan kijken naar de mogelijkheden om een Geld Terug Garantie op te zetten. Door te luisteren naar de wensen van onze klanten kunnen we voor vakanties de geldteruggarantie aanbieden, mede dankzij een goede samenwerking met onze partners.

De Geld Terug Garantie betekent dat als jouw vakantie vanwege een negatief reisadvies wordt geannuleerd jij gegarandeerd jouw geld terugkrijgt. Dit geldt voor alle nieuwe vakanties, geboekt vanaf 24 september 2020 met vertrek vanaf 15 december 2020. Zelfs wanneer de reisbranche wettelijk gezien alternatieven, zoals vouchers, mag aanbieden, krijg je met de geldteruggarantie jouw betaling teruggestort binnen twee weken nadat jouw reis is geannuleerd. Lees ook de voorwaarden van de Geld Terug Garantie.

Geld Terug Garantie in het kort

  • Geldig bij negatief reisadvies 14 dagen voor vertrek
  • Binnen 2 weken geld terug
  • Ook na betaling met voucher
  • Bekijk de voorwaarden hieronder

Veel gestelde vragen over de Geld Terug Garantie

Het antwoord op jouw vragen

Hoe werkt het aanvragen van de Geld Terug Garantie?

  1. Als er code oranje of negatief reisadvies wordt afgekondigd voor jouw vakantiebestemming en je vertrekt binnen twee weken op vakantie, dan ontvang je van ons een e-mail.
  2. Ga naar 'Mijn Eliza' en selecteer de vakantie waarvoor negatief reisadvies geldt en waarvan het vertrek binnen twee weken is. Klik op de button 'annuleren' om een volledige terugbetaling te ontvangen.
  3. Volg de stappen in het Mijn Eliza account en bevestig je bankgegevens.
  4. Jouw geld wordt binnen twee weken (na ontvangst van jouw bankgegevens) teruggestort.

Ik ga een vakantie boeken vanaf 24 september 2020

In dit geval kun je gebruik maken van onze Geld Terug Garantie. Wanneer er 14 dagen voor jouw vertrek een negatief reisadvies geldt vanwege Covid-19, en wij dus genoodzaakt zijn de boeking te annuleren, dan geven wij je geld terug. Óók wanneer jij jouw vakantie betaald (hebt) met een voucher. Dit zal gaan gelden voor alle vakanties die geboekt zijn vanaf 24 september 2020 met vertrek vanaf 15 december 2020. Het bedrag zal binnen twee weken nadat jouw vakantie is geannuleerd worden teruggestort.

Ik ga een vakantie boeken met een vertrek binnen 6 weken en er geldt een negatief reisadvies

Helaas geldt deze regeling niet voor vakanties die worden geboekt binnen 6 weken voor vertrek waarbij de bestemming op het moment van boeken een negatief reisadvies heeft. Wellicht kan de omruilservice die wij aanbieden wel uitkomst bieden. Wanneer de reis toch wordt geannuleerd dan ontvang je een corona-voucher die financieel gedekt is door de SGR.

Ik heb al een vakantie geboekt voor 24 september 2020

Helaas geldt deze regeling niet voor vakanties die reeds geboekt zijn. Wij beseffen ons dat dit vervelend is maar kunnen helaas de Geld Terug Garantie hier niet meer op toepassen. Wellicht kan de omruilservice die wij aanbieden wel uitkomst bieden. Wanneer de reis toch wordt geannuleerd dan ontvang je een corona-voucher die financieel gedekt is door de SGR.

Let op: het is niet mogelijk om een terugbetaling aan te vragen eerder dan twee weken voor jouw vertrek. Als het reisadvies verandert zestien dagen voor vertrek, moet je wachten tot veertien dagen voor vertrek voor je de terugbetaling kan aanvragen.

Voorwaarden van de Geld Terug Garantie

Lees hier de voorwaarden van de Geld Terug Garantie van Eliza was here.

  • Voor jouw vakantie, met vertrek binnen twee weken, is code oranje van toepassing. Zodra dit voor jouw boeking geldt, ontvang jij van ons hierover een e-mail.
  • Eliza was here volgt het reisadvies van Diplomatie Belgium. Indien het niet mogelijk is om naar je bestemming te vertrekken, zal je een volledige terugbetaling kunnen aanvragen binnen twee weken voor jouw vertrekdatum.
  • De hoofdboeker zal de terugbetaling kunnen aanvragen via Mijn Eliza vanaf twee weken voor de oorspronkelijke vertrekdatum.
  • Eliza was here zal het volledig betaalde bedrag terugstorten binnen twee weken na het ontvangen van de bankgegevens van de hoofdboeker.
  • Voor last-minuteboekingen (vertrek binnen of in exact zes weken), die op het moment van boeken code oranje hebben, geldt de geldteruggarantie niet. In dit geval kan je nog steeds kosteloos omboeken of ontvang je het reeds betaalde bedrag als tegoed voor een volgende vakantie.
  • De Geld Terug Garantie is niet geldig voor groepsreizen v.a. 15 personen.
  • Geldig voor vakanties geboekt op of na 24 september 2020 met vertrek vanaf 15 december 2020.